Πρεμιέρα για την «Άγνωστη Γη» στην Ελλάδα. Όσα πρέπει να ξέρετε για την απαγορευμένη ταινία του Μάνουελ ντε Κόκο πριν την δείτε στους κινηματογράφους.

«Άγνωστη Γη»: Όσα πρέπει να ξέρετε για την απαγορευμένη ταινία του Μάνουελ ντε Κόκο πριν δείτε στους κινηματογράφους.

Αραβική Ανοιξη, Υεμένη 2011, η επανάσταση συνεχίζεται. Είναι η εποχή των μουσώνων και στο νησί Σοκότρα η ζωή κυλά ήρεμα. Ένα ιστιοϕόρο με ισραηλινή σημαία βυθίζεται και οι έρευνες για επιζώντες ξεκινούν. Το σώμα ενός ναυαγού ξεβράζεται σε μια παραλία. Στην άλλη άκρη του νησιού ένας ντόπιος βλέπει στα όνειρά του τον ναυαγό, ο οποίος ζητά τη βοήθειά του. Μέσα από το σώμα του ναυαγού, ενός ανθρώπου που έβλεπε τη ζωή του να βυθίζεται, ξεκινά αυτή η περιπέτεια με σκοπό να τον αϕυπνίσει και να του θυμίσει να είναι ευγνώμων. Θα ανατρέψει το πεπρωμένο; Θα επιστρέψει πίσω ζωντανός;
Η «Άγνωστη Γη» κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα στις 21/5 σε Αθήνα (Τριανόν), Θεσσαλονίκη (Μακεδονικόν) και Άρτα (Σινέ Παλλάς). Θυμίζουμε ότι η ταινία ανάμεσα σε άλλες βραβεύσεις κέρδισε και το βραβείο Ειρήνης. Επίσης απαγορεύτηκε σχεδόν σε όλον τον αραβικό κόσμο. Λίγο πριν βγει η ταινία στις ελληνικές αίθουσες μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη Manuel de Coco (Μάνο Κοκορομύτη).

Δείτε τι μας είπε:
Πώς αισθάνεστε που η ταινία σας, μετά από ένα ταξίδι σε όλο τον κόσμο, επιστρέϕει στην Ελλάδα;
Manuel de Coco: Στην Ελλάδα την ταινία την πολέμησαν αρχικά τα ϕεστιβάλ, έπειτα οι διανομείς και τέλος οι αιθουσάρχες αρνούμενοι να την προβάλλουν! Ένας εξ αυτών μάλιστα είπε: «Δεν θέλω να παίξω αυτήν την ταινία γιατί δεν μου αρέσουν οι ϕάτσες των ανθρώπων». Αυτός ο ϕασίστας διαλέγει ταινίες μάλλον με τέτοια κριτήρια! Σε κάθε περίπτωση, είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος που έστω και μετά από τρία χρόνια προσπεράσαμε όλα αυτά τα εμπόδια και το ελληνικό κοινό θα μπορέσει να γνωρίσει την «Άγνωστη Γη».
Ο θεατής τι θα δει;
M.d.C.: Η ταινία είναι αυστηρά ακατάλληλη για ενηλίκους, δεν εμπεριέχει σκηνές βίας, σεξ και βωμολοχίες, με λίγα λόγια δεν είναι μια ταινία για το ευρύ κοινό. Σίγουρα θα ενοχλήσει τους ϕανατικούς μουσουλμάνους, εβραίους και χριστιανούς. Επίσης, ο θεατής δεν θα πρέπει να περιμένει να δει μια ταινία δράσης που τη χαζεύεις τρώγοντας ποπ-κορν. Η «Άγνωστη Γη» είναι μια ταινία-διαλογισμός με αργούς, υπνωτιστικούς ρυθμούς που μιλάει με αλληγορικό τρόπο για την αγάπη και την ειρήνη.
Ο λόγος που κάνατε την «Άγνωστη Γη»;
M.d.C.:Είχα στη διάθεσή μου 25.000 ευρώ και την ευκαιρία να κάνω την πρώτη μου ταινία. Αυτό νομίζω τα λέει όλα!
Για ποιο λόγο εμϕανίζετε την ισραηλινή σημαία στην ταινία, δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στη Μέση Ανατολή;
M.d.C.: Πιστεύω πως έχει μεγαλύτερο ενδιαϕέρον τόσο σε πολιτικό όσο και ανθρωπιστικό επίπεδο να μιλήσω για τη συμϕιλίωση δύο «εχθρών» και ο μοναδικός τρόπος να το πετύχω αυτό είναι με τη συγκεκριμένη σκηνή. Το μήνυμα που θέλω να μεταδώσω είναι πως ο Θεός είναι ένας - και δεν το λέω με την έννοια της παγκοσμιοποίησης που θέλουν να μας επιβάλλουν. Θεωρώ ότι οι θρησκείες μας διαχωρίζουν, ενώ θα έπρεπε να μας ενώνουν. Η ταινία ενόχλησε και τις δύο πλευρές γιατί μιλάει για αξίες όπως η αγάπη και η ειρήνη, τις οποίες οι «ισχυροί» του πλανήτη πολεμούν. Η πολιτική μπορεί να επέμβει στην τέχνη, όταν όμως η τέχνη επεμβαίνει στην πολιτική τότε η δεύτερη την πολεμάει.
Γιατί σας ενδιαϕέρει να γυρίζετε ταινίες εκτός Ελλάδας;
M.d.C.: Στην Ελλάδα, τη χώρα της μετριότητας, ϕιμώνεται η έκϕραση ελευθερίας ταλαντούχων ανθρώπων οι οποίοι μεταναστεύουν καθώς βλέπουν τους Έλληνες καλλιτέχνες του εξωτερικού να διαπρέπουν. Όποιος έχει τη δυνατότητα να ϕύγει, ας το δοκιμάσει. Υπάρχουν ορισμένοι που δεν θέλουν να αϕήσουν τη χώρα τους και κάνουν τη δική τους προσπάθεια στην Ελλάδα. Κάθε επιλογή είναι σεβαστή. Η άποψή μου είναι ότι όσο πιο μακριά από την Ελλάδα τόσο καλύτερα. Επίσης, η θεματολογία των έργων μου είναι διεθνούς ενδιαϕέροντος και δεν περιορίζεται στα ενδοοικογενειακά ζητήματα που κάτα κύριο λόγο απασχολούν τις σύγχρονες ελληνικές ταινίες. Ευτυχώς μερικοί Έλληνες σκηνοθέτες παρουσιάζουν κάτι διαϕορετικό, είτε εντός είτε εκτός Ελλάδας.
Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν οι νέοι κινηματογραϕιστές στην Ελλάδα;
M.d.C.:Σε μια χώρα όπου ο πεζός δεν έχει προτεραιότητα, ο άνεργος πληρώνει ϕόρους και τα παιδιά στα σχολεία λιποθυμούν από την πείνα, γιατί το σινεμά να έχει καλύτερη τύχη; Κανένας κρατικός οργανισμός ή ϕορέας δεν διευκολύνει το έργο των νέων κινηματογραϕιστών. Να μιλήσουμε για το κρατικό κανάλι, το Κέντρο Κινηματογράϕου ή το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης; Το ένα είναι χειρότερο από το άλλο, υπό την επίβλεψη ενός ανύπαρκτου Υπουργείου Πολιτισμού. Σε αυτούς τους ϕορείς υπάρχουν κάποιοι ονειροπόλοι σκληρά εργαζόμενοι, οι οποίοι όμως εργάζονται σε θέσεις χωρίς ισχύ. Οι υπόλοιποι είναι αυτοί οι τύποι που συναντάς όταν πηγαίνεις στην εϕορία, όπου θα σπαταλήσεις τον χρόνο σου, την ενέργειά σου και στο τέλος θα πληρώσεις. Επίσης, οι χρηματοδοτήσεις δίνονται σχεδόν πάντα στους συνήθεις υπόπτους, ενώ οι περισσότεροι παραγωγοί δεν έχουν ίχνος παιδείας για το σινεμά... Είμαι τυχερός που δεν εργάζομαι πλέον στην Ελλάδα.
Τι ετοιμάζετε αυτόν τον καιρό;
M.d.C.:Eτοιμάζω ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους με τίτλο “Invisible World-Shambhala” («Αόρατος Κόσμος-Σαμπάλα»). Πρόκειται για ένα οδοιπορικό εσωτερικής αναζήτησης που οδηγεί στη Σαμπάλα – τον τόπο της ειρήνης και της ηρεμίας. Ταξιδέψαμε σε πολλά μέρη όπου εικάζεται ότι υπάρχει, προσπαθώντας να ανακαλύψουμε την ιερή τοποθεσία. Πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα στο Θιβέτ, τη Μογγολία, τη Ρωσία, το Ισραήλ, την Παλαιστίνη, την Ιταλία και την Ελλάδα, ενώ εκκρεμεί ένα τελευταίο στην Ινδία και έπειτα ξεκινάμε το μοντάζ. Είναι ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο στο οποίο εργάζομαι εδώ και 9 χρόνια με ελάχιστα μέσα και χωρίς υποστήριξη. Πιστεύω πως κάποτε θα το τελειώσω και δεν θα παραμείνει αόρατος, ο «Αόρατος Κόσμος». Είναι ένα πολύ εμπορικό έργο και έχει αρκετά κοινά στοιχεία με την «Άγνωστη Γη».
Πάρτε μια γεύση με το παρακάτω βίντεο.


«Άγνωστη Γη»: Όσα πρέπει να ξέρετε για την απαγορευμένη ταινία του Μάνουελ ντε Κόκο πριν δείτε στους κινηματογράφους.


«Άγνωστη Γη»: Όσα πρέπει να ξέρετε για την απαγορευμένη ταινία του Μάνουελ ντε Κόκο πριν δείτε στους κινηματογράφους. 
Η «απαγορευμένη» ταινία “Unknown Land” (Άγνωστη Γη) που δίχασε τον αραβικό κόσμο και το Ισραήλ,  από 14 Μαΐου  στους κινηματογράφους.
 
ΣΥΝΟΨΗ 
Αραβική Ανοιξη, Υεμένη 2011, η επανάσταση συνεχίζεται. Είναι η εποχή των μουσώνων και στο νησί Σοκότρα η ζωή κυλά ήρεμα. Ένα ιστιοφόρο με Ισραηλινή σημαία βυθίζεται και οι έρευνες για επιζώντες ξεκινούν. Το σώμα ενός ναυαγού ξεβράζεται σε μια παραλία.  
Στην άλλη άκρη του νησιού ένας ντόπιος βλέπει στα όνειρά του το ναυαγό, ο οποίος ζητά τη βοήθειά του.
Μέσα από το σώμα του ναυαγού, ενός ανθρώπου που έβλεπε τη ζωή του να βυθίζεται, ξεκινά αυτή η περιπέτεια με σκοπό να τον αφυπνίσει και να του θυμίσει να είναι ευγνώμων. Θα ανατρέψει το πεπρωμένο; Θα επιστρέψει πίσω ζωντανός;
 
15 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ
  1. Η ιδέα της ταινίας προέκυψε όταν ο Μάνουελ ντε Κόκο έλαβε ένα email με φωτογραφίες της Σοκότρα (Υεμένη).
  2. Είναι η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους που έχει γυριστεί στη Σοκότρα.
  3. Το νησί Σοκότρα είναι αρκετά απομονωμένο και έχει χαρακτηριστεί ως το πιο εξωγήινο τοπίο στη γη. Σύμφωνα με έρευνες, περισσότερο από το ένα τρίτο των 800 περίπου φυτών που ενδημούν εκεί δεν βρίσκεται πουθενά αλλού στον κόσμο. Το αρχιπέλαγος της Σοκότρα αποτελεί περιοχή ύψιστης περιβαλλοντολογικής σημασίας και κέντρο οικοτουρισμού. To νησί είναι Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και προστατεύεται από την UNESCO.
  4. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν την περίοδο κατά την οποία κλιμακωνόταν η επανάσταση στην Υεμένη.
  5. O πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης Μάνουελ ντε Κόκο γύρισε την ταινία μόνο με 25.000 ευρώ.
  6. Όλοι οι συντελεστές της ταινίας είναι πρωτοεμφανιζόμενοι. Ο παραγωγός Μπάμπης Μπίζας, ξεναγός στο επάγγελμα, έχει θεωρηθεί ως ο πιο πολυταξιδεμένος άνθρωπος στον κόσμο. Η Κάτια Πανταζή που έκανε την εκτέλεση της παραγωγής είναι μουσικός και έκτοτε εργάζεται σε κινηματογραφικές παραγωγές. Ο αφηγητής της ταινίας Ντάνιελ Πλάκετ είναι διευθυντής μάρκετιγκ και ο Κρις Μπαιλάρ ο οποίος έγραψε τη μουσική και επιμελήθηκε το μοντάζ είναι αυτοδίδακτος.
  7. H εποχή των μουσώνων ξεκίνησε δύο εβδομάδες νωρίτερα από το αναμενόμενο, με αποτέλεσμα να συμπέσει   με την πρώτη μέρα των γυρισμάτων!
  8. Μεγάλο μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκε με χαλασμένη κάμερα.
  1. Το “Unknown Land” γυρίστηκε με απλoύς ανθρώπους και όχι με επαγγελματίες ηθοποιούς, οι οποίοι δεν γνώριζαν το σενάριο, αλλά μόνο την κεντρική ιδέα της ταινίας. Μεταξύ αυτών, πρωταγωνιστούν ο ξεναγός του συνεργείου και  ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Πολιτισμού της Υεμένης που επιτηρούσε τα γυρίσματα.
  2. Η ταινία δεν συμμετείχε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης από ένα γραφειοκρατικό λάθος.
  3. Οι εταιρείες παραγωγής της ταινίας, Other side Films και BB World Pictures,  πριν την απαγόρευση πρότειναν το “Unknown Land” να εκπροσωπήσει την Υεμένη στα Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 2014.
  4. To “Unknown Land” είναι η μοναδική ταινία που έχει απαγορευτεί και στον αραβικό κόσμο και στο Ισραήλ.
  5. Ο πρωταγωνιστής της ταινίας Σάια Σάλεμ, μετά την απαγόρευση  και τις διαδηλώσεις στην Υεμένη,ζήτησε από τον Μάνουελ ντε Κόκο να αφαιρέσει όλα τα πλάνα του. Στη συνέχεια όμως, μετά από συζήτηση που είχαν μεταξύ τους, συμφώνησαν να παραμείνει η ταινία ως έχει.
  6. Ένα χρόνο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας ο Σάια Σάλεμ, ο οποίος υποδύεται τον μουσουλμάνο που προσπαθεί να βρει και να σώσει τον Εβραίο ναυαγό, χάθηκε σε ναυάγιο στο σημείο που εκτυλίσσεται η ιστορία.
  7. O σκηνοθέτης Μάνουελ ντε Κόκο είναι Έλληνας και το πραγματικό του όνομα είναι Μάνος Κοκορομύτης, με το οποίο πρωταγωνιστεί στην ταινία.

Manuel de Coco -Σκηνοθέτης/Σεναριόγραφος -Βιογραφικό
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975. Εργάζεται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.  Το "Unknown Land" (2012) είναι η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, τα γυρίσματα της οποίας πραγματοποιήθηκαν στην Υεμένη και στο Ισραήλ. Η ταινία κέρδισε τέσσερα διεθνή βραβεία και ήταν υποψήφια για άλλα δεκατρία, ενώ απαγορεύτηκε στον αραβικό κόσμο και στο Ισραήλ.
Αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο παραγωγής του ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους “Invisible World – Shambhala”, με γυρίσματα στο Θιβέτ, Μογγολία, Ρωσία, Ιταλία, Ελλάδα, Ισραήλ και Παλαιστίνη. Το ντοκιμαντέρ είναι μια συμπαραγωγή Ελλάδας, Κύπρου και Βελγίου.
 
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Με φόντο την Αραβική άνοιξη και την επανάσταση στην Υεμένη, η ταινία “Unknown Land” είναι η ιστορία ενός Εβραίου ναυαγού που ξεβράστηκε σε μουσουλμανικό έδαφος, η ιστορία της κάθαρσης μιας ψυχής που βρίσκεται παγιδευμένη μεταξύ δύο κόσμων.
Μέσα από το σώμα του ναυαγού, ενός ανθρώπου που έβλεπε τη ζωή του να βυθίζεται, ξεκινά αυτή η περιπέτεια με σκοπό να τον αφυπνίσει και να του θυμίσει να είναι ευγνώμων.
Η ταινία ξεκινά σαν ντοκιμαντέρκαι στη συνέχεια μετατρέπεται σε ένα συναρπαστικό οδοιπορικό. Η οπτική της παραμένει ντοκιμαντερίστικη στη συνολική της διάρκεια. Αυτός ο τρόπος κινηματογράφησης βοηθά στην εξέλιξη της ιστορίας γιατί εμπεριέχει την αληθοφάνεια ενός ντοκιμαντέρ. Η ταινία γυρίστηκε με απλoύς ανθρώπους και όχι με επαγγελματίες ηθοποιούς, οι οποίοι ερμήνευσαν ρόλους ανάλογα με την ένδυση και τα χαρακτηριστικά τους. Η πρόθεσή μου ήταν να μη γνωρίζουν το σενάριο, αλλά μόνο την κεντρική ιδέα της ταινίας. Οι πρόβες γίνονταν λίγα λεπτά πριν από το γύρισμα της κάθε σκηνής. Αυτό τους βοήθησε να αυτοσχεδιάσουν ελεύθερα, ώστε να διατηρηθεί η αυθεντικότητα της ιστορίας, χωρίς να ερμηνεύουν σαν κινηματογραφικοί ήρωες που προσπαθούν να αποδώσουν το σενάριο. Γι’ αυτό και οι ελάχιστοι διάλογοι της ταινίας είναι ρεαλιστικοί.
Μέχρι το τέλος της ταινίας δε γίνεται ξεκάθαρο αν θα δοθεί στο ναυαγό η δεύτερη ευκαιρία που θα οδηγήσει στο θαύμα, αυτή την πολυπόθητη δεύτερη ευκαιρία που ζητάμε όταν βρεθούμε σε κάποια δύσκολη στιγμή της ζωής μας, όπως συμβαίνει και με τον πρωταγωνιστή της ταινίας.
Ενώ ο εξωτερικός πόλεμος μαίνεται (Αραβική Άνοιξη), ένας άλλος πόλεμος, ο εσωτερικός του ήρωα, κλιμακώνεται. Η ταινία αναζητά τόσο την εξωτερική όσο και την εσωτερική ειρήνη.
To “Unknown Land”, με αγνό τρόπο και μέσα από μια ποιητική ατμόσφαιρα, προωθεί ένα μήνυμα ειρήνης ανάμεσα στους δύο λαούς. Eίναι μια μεταφυσική αλληγορία με κρυμμένους συμβολισμούς γύρω από πνευματικά, θρησκευτικά και πολιτικά ζητήματα. Πνευματικότητα και πολιτική συνυπάρχουν σε αυτό το ανθρώπινο δράμα που μιλά για τη μετάνοια, τη συγχώρεση, την αποδοχή, τη συμφιλίωση, την αγάπη και όχι μόνο…Άγνωστη γη είναι η ψυχή μας, που λίγοι έχουν καταφέρει να εξερευνήσουν.
 
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ «ΑΓΝΩΣΤΗΣ ΓΗΣ» ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ
Η ταινία γυρίστηκε την περίοδο κατά την οποία κλιμακωνόταν η επανάσταση στην Υεμένη. Είχε βγει ταξιδιωτική οδηγία που απαγόρευε την είσοδο ταξιδιωτών από άλλες χώρες. Λόγω της κατάστασης, η έκδοση βίζας δεν έγινε από την Ελλάδα, αλλά απευθείας από την Υεμένη με ένα μήνα καθυστέρηση. Όταν άρχισε να πλησιάζει η εποχή των μουσώνων, ξεκίνησε η αποστολή. 
 
Τα γυρίσματα κράτησαν δώδεκα ημέρες και το συνεργείο αποτελούνταν από οκτώ άτομα, τέσσερα από την Ελλάδα και τέσσερα από την Υεμένη. Έλειπαν βασικές ειδικότητες και το συνεργείο έκανε διπλή και τριπλή δουλειά, καθώς έπρεπε νακαλύψει όλα τα πόστα. Υπήρξαν φορές που το εγερτήριο ήταν στις 3.30 το πρωί, καθώς ο ήλιος ανέτειλε στις 5.00 ώστε να φτάσουμε εγκαίρως στο σημείο γυρισμάτων. Μεσημεριανότρώγαμε έξω στη φύση στα λιγοστά σημεία όπου υπήρχε σκιά. Η ζέστη ήταν ανυπόφορη και ο ήλιος πολύ σκληρός για το φωτισμό της ταινίας, με αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά το ωφέλιμο των γυρισμάτων. Κατά τη δύση του ηλίου το φως χανόταν μέσα σε μια ώρα και έτσι έπρεπε να δράσουμε γρήγορα.Η παραγωγή ολοκλήρωνε τη δουλειά στις 10 το βράδυ.
 Όταν έφτασαν οι μουσώνες χάθηκε σημαντικό μέρος των γυρισμάτων. Oι ισχυροί άνεμοι που έπνεαν έμπαιναν εμπόδιο στην διεκπεραίωση των σκηνών και οι περισσότεροι διάλογοι της ταινίας δεν ακούγονταν καλά. Για το λόγο αυτό ο σκηνοθέτης, Μάνουελ ντε Κόκο, γύρισε εκ νέου τις σκηνές των διαλόγων, κινηματογραφώντας τους ηθοποιούς από μακριά ή με την πλάτη τους στην κάμερα, ώστε να μην φαίνονται τα χείλη τους. Στη συνέχεια έκανε την ηχογράφηση σε απάνεμα σημεία. Επίσης, σε πολλά μέρη ακυρώθηκαν τα γυρίσματα καθώς ο κατακλυσμός δημιούργησε κατολισθήσεις και οι δρόμοι έκλεισαν. Το ρεύμα στην περιοχή κοβόταν συνέχεια…Τις ελάχιστες φορές που είχαμε πρόσβαση στο διαδίκτυο ενημερωνόμασταν για τις εξελίξεις στην Ελλάδα – ήταν η περίοδος που το κίνημα των αγανακτισμένων έκανε την εμφάνισή του - αλλά και για την κατάσταση στη Σαναά, πρωτεύουσα της Υεμένης, από όπου έπρεπε να περάσουμε για να επιστρέψουμε.
 
Μια μέρα πριν την αναχώρησή μας, κάποια μέλη του συνεργείου έμαθαν πως τo ξενοδοχείο στο οποίο διέμεναν ήταν στόχος επίθεσης.
Τις τελευταίες μέρες είχαν σταματήσει να έρχονται προμήθειες τροφίμων στο νησί, καθώς στη Σαναά οι αντάρτες είχαν καταλάβει το αεροδρόμιο. Η ένταση στην Υεμένη είχε κορυφωθεί και υπήρχε γενική ανησυχία στο συνεργείο για το αν θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε.
Την ημέρα που φτάσαμε στη Σαναά χτυπήθηκε το προεδρικό μέγαρο και ο πρόεδρος της χώρας τραυματίστηκε. Γίνονταν μάχες ενώ οι πτήσεις από και προς την Υεμένη απαγορεύτηκαν. Στο αεροδρόμιο επικρατούσε ταραχή και συνωστισμός, καθώς πολλοί ήθελαν να εγκαταλείψουν τη χώρα. Οι Ευρωπαίοι ήταν ελάχιστοι.Το συνεργείο έμεινε στο αεροδρόμιο ενώ η κατάσταση ήταν χαοτική, καθώς διέρρεαν πληροφορίες πως στόχος επίθεσης ήταν και το αεροδρόμιο.Τελικά, την επόμενη μέρα ήρθε το αεροπλάνο.
 
Τα γυρίσματα στο Ισραήλ κράτησαν μία ημέρα. Έλαβαν χώρα στην οδό του μαρτυρίου, τη διαδρομή της σταύρωσης του Ιησού από την Ιερουσαλήμ μέχρι το Γολγοθά.  
Οι υποβρύχιες λήψεις και τα γυρίσματα με το ιστιοφόρο πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα.
Η σκηνή με την Ισραηλινή σημαία στο ιστιοφόρο, οδήγησε στη λογοκρισία της ταινίας και στη μετέπειτα απαγόρευσή της.
 
Η «ΆΓΝΩΣΤΗ ΓΗ» ΕΓΙΝΕ ΓΝΩΣΤΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ
Η κυβέρνηση της Υεμένης θέλησε να ασκήσει δίωξη στο σκηνοθέτη Manuel de Coco. Σύμφωνα με τις κατηγορίες που απηύθυνε,ισχυρίζεται ότι ο σκηνοθέτης και το συνεργείο κινηματογράφησαν χωρίς άδεια από το Υπουργείο Εξωτερικών της χώρας.
 
Επίσης αναφέρουν ότι η ταινία είναι συμπαραγωγή με το Ισραήλ και ο σκηνοθέτης είναι Εβραίος. Εφόσον ισχύουν τα παραπάνω, η Υεμένη δεν θα έπρεπε να έχει καταχωρηθεί ως συμπαραγωγός χώρα.
Ένα άλλο θέμα που επισημάνθηκε στις κατηγορίες είναι ότι η Ισραηλινή σημαίαυψώθηκε σε μουσουλμανικό έδαφος, το οποίο δεν επιτρέπεται να συμβεί.
Τέλος, ο τίτλος της ταινίας (“Άγνωστη Γη”) θεωρήθηκε ότι αφορά το νησί Σοκότρα της Υεμένης, όπου και πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων. Σύμφωνα με την κυβέρνηση της χώρας, η ταύτιση αυτή προσβάλλει και περιθωριοποιεί τους κατοίκους του νησιού.
Οι εταιρείες παραγωγής Other side Films και BB World Pictures έστειλαν επίσημη απάντηση στην κυβέρνηση της Υεμένης διαψεύδοντας τους ισχυρισμούς της.
 
ΦΕΣΤΙΒΑΛ/ΒΡΑΒΕΙΑ
15 Φεστιβάλ / 4 Βραβεία / 13 Υποψηφιότητες
ΙΡΑΝ (2-7 Σεπτεμβρίου 2012)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Ανεξάρτητων Δημιουργών “Νέος Ορίζοντας”
Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας “Ένας Κόσμος Δικαιοσύνης”
 
ΙΡΑΚ (3-7 Οκτωβρίου 2012)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βαγδάτης
Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα
Υποψηφιότητα για το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας
 
ΑΙΓΥΠΤΟΣ (27 Νοεμβρίου - 6 Δεκεμβρίου 2012)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Καΐρου
“Ανθρώπινα Δικαιώματα” (Διαγωνιστικό Τμήμα)
Υποψηφιότητα για το Βραβείο “Tahrir Square”
 
ΙΝΔΙΑ (21-27 Δεκεμβρίου 2012)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Δελχί
Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα
Υποψηφιότητα για το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας
 
ΕΛΒΕΤΙΑ (12-21 Απριλίου 2013)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Οριεντάλ Ταινιών της Γενεύης
Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα
Υποστηρικτική Μνεία για τη λογοκρισία που έχει δεχθεί η ταινία
                                       Υποψηφιότητα για το FIFOG d’OR
 
ΡΩΣΙΑ (11-16 Ιουνίου 2013)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Αντρέι Ταρκόφσκι “Καθρέφτης”
Επίσημη Συμμετοχή
 
ΓΕΡΜΑΝΙΑ (29 Σεπτεμβρίου – 4 Οκτωβρίου 2013)
Διεθνές Συνέδριο - Κινηματογραφικό & Τηλεοπτικό Φεστιβάλ της Κολωνίας Κατηγορία “Βλέμμα” (Διαγωνιστικό Τμήμα)
 
ΑΜΕΡΙΚΗ (11-13 Οκτωβρίου, 2013)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Πεταλούμα
Επίσημη Συμμετοχή
 
ΚΥΠΡΟΣ (18-28 Οκτωβρίου, 2013)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Κύπρου
Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα
Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας
 
ΒΡΑΖΙΛΙΑ (18-31 Οκτωβρίου, 2013)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Σάο Πάολο
Επίσημη Συμμετοχή
 
ΜΑΡΟΚΟ (19-24 Νοεμβρίου 2013)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Σαχάρα
Επίσημο διαγωνιστικό τμήμα
Υποψηφιότητα για το Ειδικό Βραβείο Επιτροπής
 
ΕΛΛΑΔΑ (7-15 Δεκεμβρίου 2013)
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Κορινθίας Πελοποννήσου
Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα
3Υποψηφιότητες για τα βραβεία:
-Καλύτερης Σκηνοθεσίας
-Καλύτερης Φωτογραφίας
-Καλύτερης Μουσικής
 
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ (15 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2014)

Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Σόφιας Ταινιών από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική  Επίσημη Συμμετοχή

ΣΟΥΗΔΙΑ (22 – 25 Μαίου, 2014)

Φεστιβάλ Aνεξάρτητου Κινηματογράφου του Γκέτεμποργκ
Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα
Βραβείο Ειρήνης Καλύτερης Σκηνοθεσίας
2 Υποψηφιότητες για τα βραβεία Ειρήνης:
-Καλύτερης Ταινίας
-Ταινίας για την Ειρήνη
 
ΙΣΠΑΝΙΑ (22 Οκτωβρίου – 7 Νοεμβρίου 2014)
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ανθρώπινων Δικαιωμάτων Βαρκελώνη/ΝέαΥόρκη/Παρίσι
Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα
3Υποψηφιότητες για τα βραβεία:
-Καλύτερης Ταινίας
-Διεθνούς Αμνηστίας
-Διεθνούς Επιβίωσης
 
Είδος: Μεταφυσικό - Πολιτικό Δράμα
Παραγωγή: Ελλάδα, Κύπρος, Υεμένη
Διάρκεια: 78΄
Γλώσσες: Αραβικά, Αγγλικά
Παραγωγή: Μπάμπης Μπίζας, Μάνος Κοκορομύτης, Κάτια Πανταζή
Σενάριο/Σκηνοθεσία: Μάνουελ ντε Κόκο
Φωτογραφία: Τζιμ Ροθ
Μοντάζ/Μουσική: Κρις Μπαϊλάρ
Ήχος: Σωτήρης Λάσκαρης
Πρωταγωνιστούν: Μάνος Κοκορομύτης, Σάια Σάλεμ, Ντάνιελ Πλάκετ



Πηγή: www.protagon.gr
         www.kulturosupa.gr



Σας άρεσε το άρθρο?
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΣΤΟ FACEBOOK ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
ή κάντε κλικ παρακάτω στα εικονίδια κοινωνικών δικτύων επιλογής σας: